Občasná politicko-fotbalová rosnička

29.06.2010 15:08

Po dlouhé době, jedné dovolené, parlamentních volbách a bojích v základních skupinách jste se konečně dočkali.

Rekapitulace

Nejdřív se ale musím skromně pochválit - 26.3. jsem vám říkal, že "Vyhrají oranžoví, vládu sestaví Nečas".

Stejně tak jsem nastínil budoucí vývoj Eurozóny, a protože se v Řecku vesele stávkuje dál vidím to na variantu 3 - to je ta, kterou tak rád zmiňuje tatíček prezident, zhruba cituji: "Do eurozóny vstoupíme pouze v případě, že se toho eurozóna dožije".

Volba člena bankovní rady

Panu prezidentovi se musím také omluvit - byl jsem si totiž skoro jist, že nejmenuje do bankovní rady nikoho, kdo nevydal alespoň jeden článek v jeho (Václav je tam ředitelem všehomíra) CEPu  (rozuměj bulletinu CEP). A ejhle, nově dosazeného p. Janáčka jsem tam prostě nenašel. Sice v červnovém čísle vehementně odmítá Euro paní Janáčková, ale mé chabé znalosti sociální skupiny českých ekonomů mi nedovolí ji bez výhrad spárovat s panem Janáčkem. V každém případě pro budoucí členy boardu platí, že být euroskeptik či ještě lépe euro- a klimato- skeptik výrazně zvyšuje jejich šanci na jmenování.

Nečas a spol

Nějak se ztrácím v české politické scéně. Měl jsem zato, že s takovým jasným výsledkem by mělo být povolební vyjednávání hračkou. Jednou se sejít, rozdělit si práci, stanovit priority a stanovit termín další schůzky přece nemůže zabrat více než den. Že by se tedy rozdělovalo něco víc než práce?

Fotbal

A pokud hledáte odpověď na nejzásadnější otázku těchto dní - Kdo vyhraje MS ve fotbale? - máte smůlu. Nebude to ten nejlepší, ale ten nejšťastější - při poměrně velké vyrovnanosti soupeřů ve vyřazovací části rozhoduje rozhodčí svými někdy až trapnými omyly. Naštěstí se blýská na lepší časy, ale to vyřazeným týmům od vuvuzelího hučení v hlavách nepomůže.

Mimochodem, já si vsadil na Německo :-)

Zpět